Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen Corona

Isropa Reizen start weer met het aanbieden van een aantal bestemmingen. Bekijk hier het actuele reisadvies op de bestemmingen van Isropa Reizen Mogelijkheden vakantie 2020

Hier vind je onze laatste informatie over het Corona virus. Heb je een vraag over je geboekte vakantie en staat het antwoord hier niet bij? Dan kun je ons bereiken via:
info@isropa.nl
088 1900 300 (op werkdagen tussen 9 en 17.30 uur).
Laatste update: 6 juli 15.00 uur

Kijk voor het meest actuele reisadvies op de website van Buitenlandse Zaken, bij de ANVR of bij IATA overheidsmaatregelen Coronavirus


Vanaf 1 juli kunnen onze reizen naar Portugal en Griekenland weer doorgang vinden. Ook Cyprus heeft de deuren geopend voor Nederlandse vakantiegangers vanaf 20 juni. Op 1 juli zijn in Portugal voor de gebieden rondom Porto en Lissabon weer strengere maatregelen genomen. Bekijk Mogelijkheden vakantie 2020 voor de extra geldende regels in deze gebieden.

Voor een actueel overzicht van bestemmingen die wij deze zomer weer aanbieden kun je terecht op Mogelijkheden vakantie 2020. Dit overzicht vullen we continu aan met de laatste informatie over onze bestemmingen die open zijn voor reizigers uit Nederland.

Kijk voor het meest actuele reisadvies op de website van Buitenlandse Zaken of bij de ANVR

Bekijk hier het actuele reisadvies op de bestemmingen van Isropa Reizen Mogelijkheden vakantie 2020

Kijk voor het meest actuele reisadvies op de website van Buitenlandse Zaken of bij de ANVR

Een aantal landen treffen maatregelen om mensen uit bepaalde gebieden of landen weren. Een overzicht van de maatregelen vind je op de website van de IATA

Voor vertrek:
Ga alleen op reis als je zelf geen klachten hebt zoals verkoudheid of koorts. Volg de richtlijnen van de luchtvaartmaatschappij goed op en check de regels ter plaatse. Mondkapjes zijn verplicht in het vliegtuig voor reizigers vanaf 13 jaar. Het mondkapje dient een niet-medisch mondkapje te zijn. Je dient deze zelf mee te nemen.
Gezondheidsverklaring: alle passagiers moeten een gezondheidsverklaring meenemen. Het betreft een eenvoudige gezondheidsverklaring die je van te voren kan downloaden, invullen en mee kan nemen naar de luchthaven. Hiervoor is geen dokterverklaring o.i.d. nodig.

Tijdens de reis:
Tijdens de vlucht is het dragen van een mondkapje verplicht voor passagiers en crew. Er wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de 1,5 meter afstand regel en daarom kan het zijn dat de service aan boord iets minder frequent is dan je gewend bent.

Op je vakantiebestemming:
De hoteliers zullen er alles aan doen om je ondanks Corona een onbezorgde vakantie te bezorgen. Je dient er wel rekening mee te houden dat als gevolg van de maatregelen rondom Corona het voor kan komen dat een aantal faciliteiten in een accommodatie beperkt of in aangepaste vorm beschikbaar zijn. Ook kunnen bepaalde faciliteiten gesloten zijn. Dat laatste kan met name gelden voor bepaalde indoor faciliteiten zoals een gym/fitness, een health club of een binnenzwembad. Helaas liggen deze maatregelen buiten onze invloedssfeer. Je kunt ons altijd even bellen of mailen als je vragen hebt hierover. Ook kunnen in- en uitchecktijden aangepast zijn. Vraag hier alstublieft naar bij de receptie van uw hotel.

Het kan zijn dat een aantal binnenfaciliteiten niet geopend zijn, ook kunnen er aangepaste regels gelden voor zwembaden. Je kunt ons altijd even bellen of mailen als je vragen hebt hierover. Ook kunnen in- en uitchecktijden aangepast zijn. Vraag hier alstublieft naar bij de receptie van uw hotel.

Vanaf nu kunnen reizigers weer op vakantie naar diverse 'gele' bestemmingen, d.w.z. bestemmingen waarnaar men ook voor vakantie heen kan. Voor het reizen naar deze bestemmingen moet de reiziger wel rekening houden met enkele voorzorgsmaatregelen.

Gezondheidsverklaring
Alle passagiers moeten een gezondheidsverklaring meenemen. Het betreft een eenvoudige gezondheidsverklaring die je van te voren kan downloaden, invullen en mee kan nemen naar de luchthaven. Hiervoor is geen dokterverklaring o.i.d. nodig.

Mondkapje
Het is verplicht om zowel op de luchthaven als tijdens het boarden en tijdens de vlucht een mondkapje te dragen. Bij sommige maatschappijen krijg je een mondkapje, maar bij andere niet. Zorg er dus voor dat de klant dit (voor de heen- en de terugreis) bij de hand heeft, want in een uiterste geval kan dit vluchtweigering betekenen.

PCR-test
Voor enkele landen is het verplicht een zgn. COVID PCR-test met een negatief resultaat te overleggen. De voorwaarden hiervoor kunnen per land iets verschillen.
Check op Nederlandwereldwijd.nl
Let op: dit kan dagelijks veranderen!
Voor meer informatie over PCR-testen zie RIVM Coronatesten . Je kan je door de GGD laten testen, echter alleen als je klachten hebt. Er zijn ook mogelijkheden bij particuliere Health Centres. Een commerciële test bij een erkend lab kost ca. € 150 à € 200. Vraag hierbij om een op naam gestelde PCR-verklaring in het Engels. Wij zullen zo nodig nog met nadere informatie over PCR-testen komen.

De ANVR-SGR Corona-voucher valt onder de dekking van het garantiefonds, waardoor je als reiziger de zekerheid houdt dat de reeds betaalde reissom veilig is gesteld.

Op een tijdstip waarop je weer aan vakantie denkt -uiterlijk binnen 1 jaar na uitgifte- kun je deze voucher, die alleen kan worden uitgegeven door SGR deelnemers en voldoen aan de door SGR gestelde eisen, besteden bij Isropa Reizen. We denken graag met je mee over alternatieven en mogelijkheden.

We vinden het uiteraard belangrijk dat je een onbezorgde vakantie tegemoet gaat. Daarom maken we graag deze uitzondering, aanvullend op onze huidige reisvoorwaarden. De Corona-voucher is van toepassing op reizen met een vertrekdatum t/m 30 juni. Hier vind je meer informatie over de Corona voucher: Informatie van de ANVR over Corona-voucher

VOORWAARDEN LUCHTVAARTMAATSCHAPPIJEN CORONA-VOUCHER

De luchtvaartmaatschappijen hanteren ieder eigen voorwaarden voor gebruik van de Corona-voucher. Zie hieronder de gezamenlijke en individuele voorwaarden.
• Naamswijziging van het ticket is niet mogelijk, tickets zijn niet overdraagbaar.
• Voor de voucher dien je gebruik te maken van dezelfde luchtvaartmaatschappij als die van de originele boeking.
• Geen enkele luchtvaartmaatschappij verleent volledige restitutie voor niet gebruikte tickets.

Hieronder vind je een overzicht van de voorwaarden van de verschillende luchtvaartmaatschappijen:

Transavia
Transavia heeft op 11 juni haar restitutiebeleid aangepast: voor vluchten die Transavia noodgedwongen moest annuleren vanaf 15 maart, krijgen passagiers alsnog de mogelijkheid om voor een refund van hun ticket(s) te kiezen. Dit was al mogelijk voor vluchten die na 4 juni zijn geannuleerd. De vouchers kunnen tegen de volledige waarde van de boeking en alle extra's na 12 maanden worden teruggevraagd als ze niet (volledig) zijn gebruikt. Dit betekent dat alle passagiers die na 15 maart te maken kregen met een geannuleerde vlucht, alsnog de mogelijkheid krijgen om te kiezen voor een voucher of een refund van het ticket.

In juli en augustus zal een groot deel van het vluchtschema weer worden uitgevoerd en zal op een fors aantal bestemmingen worden gevlogen.

De voorwaarden voor de vouchers blijven hetzelfde, zij staan gelijk aan de totale waarde van de boeking, inclusief eventueel extra geboekte opties. En passagiers kunnen altijd een refund aanvragen, ook na het ontvangen van de voucher.

De voucher dient binnen 1 jaar na de oorspronkelijke vertrekdatum ingewisseld te worden. Je kunt de voucher gebruiken voor alle vluchten t/m 31 oktober 2021.

Omboeken zonder wijzigingskosten: heb je een vlucht geboekt die vertrekt in de periode t/m 30 september 2020? Dan kun je je vlucht (naar dezelfde bestemming) zonder wijzigingskosten verplaatsen naar uiterlijk 31 maart 2021. Is je nieuwe ticket duurder dan je oorspronkelijke ticket, dan betaal je wel het prijsverschil tussen deze tickets. Is je terugreis na 30 september, dan betaal je daarvoor de normale wijzigingskosten. Tot slot is het mogelijk om voor geannuleerde boekingen een restitutie aan te vragen bij Transavia.

KLM
De voucher dient binnen 1 jaar na de oorspronkelijke vertrekdatum ingewisseld te worden. Daarnaast is het mogelijk om voor geannuleerde boekingen die na 4 juni zouden plaatsvinden een restitutie aan te vragen bij KLM. Als uw vlucht door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd is, dan kunt u kiezen voor een teruggave van de kosten of voor een teruggave in de vorm van een reisvoucher. Als u uw vlucht zelf heeft geannuleerd, kunt u alleen voor een voucher kiezen. Als u al een reisvoucher heeft gekregen, maar liever een teruggave van de kosten wilt, dan kunt u een teruggave van de kosten aanvragen. Houd er dan wel rekening mee dat als u al een reisvoucher heeft gekregen, deze niet meer geldig is.

Easyjet
De voucher dient binnen 11 maanden na de oorspronkelijke vertrekdatum ingewisseld te worden. Je kunt de voucher gebruiken voor het maken van een nieuwe boeking of voor het toevoegen van extra’s zoals stoelreservering, ruimbagage etc. aan bestaande boekingen.

Ryanair
Voucher te gebruiken binnen 1 jaar na oorspronkelijke vertrekdatum.

Lufthansa
De voucher dient ingewisseld te zijn voor 31/8/2020.

Swissair / Austrian
De voucher dient ingewisseld te zijn voor 31/8/2020. Nieuwe reisdatum t/m 20-04-2021.

TAP
De voucher is geldig tot 1 jaar na uitgifte datum.

Vueling
De voucher dient gebruikt te worden voor een vlucht voor 27-03- 2021.

Air Malta
De voucher kan benut worden voor een toekomstige vlucht met Airmalta.

El Al
De voucher kan gebruikt worden voor een boeking t/m 30/4/2021.

Royal Jordanian
De voucher (EMD) dient binnen 6 maanden geboekt te worden.

Royal Air Maroc
De voucher (EMD) dient binnen 1 jaar geboekt te worden.

Egypt Air
De voucher dient binnen 1 jaar geboekt te worden.

De uitzonderlijke situatie door het Corona virus en de impact ervan op het dagelijks leven is enorm. In het verlengde daarvan ook voor de reiswereld. De ongekende snelheid waarmee dit virus de wereld heeft veranderd is onvoorstelbaar. De ontwikkelingen raken helaas ook u, waardoor uw reis die u aan ons heeft toevertrouwd aan wijziging onderhevig zal zijn.
Wij willen het vertrouwen in Isropa Reizen ten volle blijven bevestigen, ook al zijn de huidige omstandigheden uniek te noemen. De ontwikkelingen veranderen met de dag. Wij werken met het hele team binnen Isropa Reizen samen om u in deze onzekere periode zo goed mogelijk te blijven informeren.

Omboeken of Corona-voucher bij alle reizen met vertrek t/m 30 juni 2020

Isropa Reizen heeft besloten om alle geboekte reizen met vertrek t/m 30 juni a.s. om te boeken of een Corona-voucher aan te bieden. De ANVR-SGR corona-voucher valt onder de dekking van het garantiefonds, waardoor u als reiziger de zekerheid houdt dat de reeds betaalde reissom veilig is gesteld. Op een tijdstip waarop u weer aan vakantie denkt -uiterlijk binnen 1 jaar na uitgifte- kunt u dit voucher, die alleen kan worden uitgegeven door SGR deelnemers en voldoen aan de door SGR gestelde eisen, besteden bij Isropa Reizen. We denken graag met u mee over alternatieven en mogelijkheden. We vinden het uiteraard belangrijk dat u een onbezorgde vakantie tegemoet gaat. Daarom maken we graag deze uitzondering, aanvullend op onze huidige reisvoorwaarden.

-Klanten met een vertrek t/m 30 juni kunnen omboeken naar een andere datum of aanspraak maken op het Corona-voucher dat recent is ingevoerd door ANVR/SGR.
-De voucher is inwisselbaar voor dezelfde of een andere reis bij Isropa Reizen op een latere datum en geldig tot een (1) jaar na uitgifte van de cheque.
-Geldig voor alle bestemmingen van Isropa Reizen.
-Bij vliegvakanties dient u gebruik te maken van dezelfde airline*.
-Indien u de reis omboekt naar een andere vertrekdatum die duurder is dan de oorspronkelijk gemaakte reservering, dient u het prijsverschil bij te betalen.
-Indien de reis voordeliger is, krijgt u uiteraard het teveel betaalde bedrag retour in de vorm van een voucher.
-Dezelfde regeling geldt als u een heel andere reis uitkiest uit het assortiment van Isropa Reizen.
*Eventuele omboekingskosten van de airline moeten wij helaas in rekening brengen. Zie Voorwaarden Luchtvaartmaatschappijen Corona voucher voor de regels van de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Reizigers nu op vakantie

Isropa Reizen volgt het reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken. We volgen dagelijks de updates over (lokale) veiligheid en staan doorlopend in contact met onze locale partners. De actuele stand van zaken communiceren we op onze website bij de Veelgestelde vragen Corona.
Op de website van het ministerie wordt dagelijks een update geplaatst over de (lokale) veiligheid en de daaraan verbonden kleurcodes. De kleurcode rood staat voor ‘niet reizen’, oranje voor ‘alleen noodzakelijke reizen’.

Vertrekt u na 30 juni?

Bij reizen met een vertrek na 30 juni gelden op dit moment onze reguliere omboek- en annuleringsvoorwaarden. Omdat de ontwikkelingen erg snel gaan en we niet kunnen voorspellen hoe de situatie er dan uitziet, nemen we hier op een later moment een besluit over. Vanzelfsprekend volgen we de ontwikkelingen nauwlettend.

Onze reisspecialisten staan voor u klaar

We vinden het heel vervelend dat uw geselecteerde reis vanwege het Corona virus niet kan doorgaan. Graag adviseren onze reisspecialisten u dan ook graag bij de keuze voor een nieuwe vertrekdatum of een andere bestemming. U bent vrij in de keuze voor een nieuwe periode en bestemming met inachtneming van bovengenoemde voorwaarden.
Wij staan voor u klaar tijdens kantooruren op telefoonnummer 088-1900300.

Bent u onlangs in een gebied geweest waar inmiddels een besmetting is geconstateerd dan is het mogelijk dat sommige airlines u de toegang weigeren. Mocht dit het geval zijn, neem dan contact met ons op:
info@isropa.nl
088 1900 300 (op werkdagen tussen 9 en 17.30 uur)

U kunt uw reis in principe niet zonder kosten annuleren. Wij volgen de reisadviezen van het Ministerie van Buitenlandse zaken. De ontwikkelingen volgen elkaar snel op en afhankelijk van de betreffende situatie zullen wij een besluit nemen en maatregelen treffen. Bekijk hierboven de mogelijkheden om uw reis in te wisselen voor een voucher.

Algemeen

In een enkel geval kan het tijdens een rondreis of een fly-drive voorkomen dat u in een ander hotel overnacht dat in de beschrijving staat aangegeven. Dit zal alleen bij uitzondering het geval zijn en het geboden alternatief is in ieder geval minimaal gelijkwaardig. In het algemeen zullen wij u van tevoren over een dergelijke wijziging informeren.

Kinderen van 0 t/m 1 jaar hebben geen recht op een eigen zitplaats in het vliegtuig, maar reizen op schoot van hun begeleiders. Vanwege de veiligheidsvoorschriften aan boord, mag 1 volwassene slechts 1 kind van 0 t/m 1 jaar op schoot nemen tijdens de vlucht. Als 1 volwassene met 2 kinderen van 0 t/m 1 jaar reizen, dient er een extra stoel geboekt te worden.

Kinderen van 2 jaar of ouder hebben recht op een eigen zitplaats in het vliegtuig en het normaal voorgeschreven gewicht aan bagage. Tenzij anders vermeld, tellen ze bovendien mee als persoon bij bepaling van de reissom.

Soms kan het zijn dat een accommodatie niet meer beschikbaar is of slechts in een bepaalde periode van het seizoen wordt aangeboden. Hierdoor kan het zijn dat een accommodatie (tijdelijk) niet vindbaar is op de website.

Indien de gewenste accommodatie niet online te boeken is, verzoeken wij vriendelijk contact met ons op te nemen via de mail: info@isropa.nl of telefonisch via 088-1900 300. Mochten wij een accommodatie niet standaard aanbieden kunnen wij altijd de prijzen opvragen en kijken of wij u een passend aanbod kunnen doen.

In een aantal accommodaties hebben wij een aantal kamers of appartementen vastgelegd tegen een extra voordelig tarief. U krijgt dan de kamer tegen een wel zeer speciale prijs! Het hotel bepaalt welk soort kamer u krijgt, dus u hebt geen garantie voor bijvoorbeeld zeezicht (tenzij specifiek vermeld). Tenzij anders vermeld, zijn deze voordeelkamers gelijk aan de standaardkamers. Het kan voorkomen dat de voordeelkamers een minder gunstige ligging en kleinere afmeting hebben.

Maar let op: snel boeken is geboden, want de voorraad is beperkt en voor deze speciale voordeelkamer geldt op=op! Extra kamers kunnen niet aangevraagd worden.

Voor alle duidelijkheid: als u perse wilt logeren in bijvoorbeeld een kamer met zeezicht dan adviseren wij u dit specifieke kamertype te boeken zodat u zeker bent van het gewenste uitzicht.

• Studio of eenkamerappartement: dit type appartement bestaat altijd uit 1 leefruimte met zit- en slaapgelegenheid. In elke studio bevindt zich een badkamer met douche of bad en een toilet plus een kitchenette met (elektrische) kookplaten en een koelkast.
• Tweekamerappartement: dit type appartement heeft 1 slaapkamer en 1 woon-/slaapkamer. Elk appartement heeft een badkamer met douche of bad en een toilet. De kitchenette heeft elektrische kookplaten en een koelkast.
• Driekamerappartement: dit type appartement heeft twee slaapkamers en 1 woon-/slaapkamer. De faciliteiten zijn gelijk aan een tweekamerappartement.

Een appartement beschikt meestal over een balkon of terras. Bungalows kennen dezelfde faciliteiten als een appartement. Deze beschikken echter altijd over een terras en/of tuin.

De extra faciliteiten van het betreffende appartement staan in de beschrijving van de accommodatie.

Over het algemeen hebben wij ons gehouden aan de gangbare hotelclassificering. In een enkel geval hebben wij ons inziens een terechte correctie aangebracht n.a.v. opmerkingen of klachten van reizigers. Zo vindt u bijvoorbeeld bij een aantal hotels een ‘halve ster’.

• Eenvoudige accommodatie **
De kamers zijn eenvoudig en netjes ingericht. Ze beschikken over bad of douche en toilet.
• Middenklasse accommodatie ***
De kamers zijn verzorgd ingericht. De hotels hebben vrijwel allemaal een zwembad en een restaurant.
• 1e klas accommodatie ****
De kamers zijn over het algemeen wat groter en verzorgd ingericht. U vindt in het hotel een zwembad, eetgelegenheden, entertainment en sportfaciliteiten.
• Luxe accommodatie *****
In deze hotels vindt u naast de standaardfaciliteiten extra comfort en voorzieningen zowel in de kamer als in en rondom het hotel.

Boeking

Is een voorkeur zo essentieel dat een boeking alleen gemaakt wordt indien aan deze voorkeur kan worden voldaan, dan is sprake van een essentie.

Ook een essentie kan helaas niet online tijdens de boeking aan ons worden doorgegeven. U kunt hiervoor na boeking telefonisch via 088-1900 300 of via de mail: info@isropa.nl contact met ons opnemen. Wij zullen daarna contact opnemen met de betreffende organisatie met het verzoek of de essentie mogelijk is en deze schriftelijk aan ons te bevestigen. De essentie wordt daarna door ons schriftelijk aan de reiziger bevestigd. Voor een essentie worden over het algemeen kosten in rekening gebracht.

Met een preferentie kunt u aangeven wat u graag geregeld zou willen zien met betrekking tot de geboekte vakantie. Bijvoorbeeld een kamer zo hoog of juist zo laag mogelijk in een hotel of kamers naast elkaar.

Een preferentie kan helaas niet online tijdens de boeking aan ons worden doorgegeven. U kunt hiervoor na boeking telefonisch via 088-1900 300 of via de mail contact met ons opnemen. Wij zullen daarna de preferentie aan de betreffende organisatie doorgeven. Omdat wij als reisorganisatie hierbij afhankelijk zijn van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de hotelier of luchtvaartmaatschappij, kan het voorkomen dat preferenties niet altijd worden uitgevoerd.

Een preferentie blijft een voorkeur en kan niet worden gegarandeerd. Wanneer honderd procent zekerheid nodig is dat aan een speciale wens wordt voldaan, geef dan een essentie aan ons door.

Natuurlijk kunt u ook via het ANVR-reisbureau bij u in de buurt boeken. Wij werken samen met alle gerenommeerde ANVR reisagenten.

Dit is geen enkel probleem. U kunt ons bereiken via de mail: info@isropa.nl of telefonisch via 088-1900 300. Wij zitten voor u klaar en helpen u graag.

Vaak is het mogelijk om de reiscomponenten afzonderlijk te reserveren. Om meer te weten te komen over de mogelijkheden m.b.t. het boeken van een losse vlucht kunt u contact met ons opnemen via de mail: info@isropa.nl of telefonisch via 088-1900 300.

Het vakantie aanbod op de website is onder voorbehoud van beschikbaarheid. Het prijsoverzicht is ook onder voorbehoud van de beschikbare mogelijkheden, zoals vertrekdata, vluchtklassen, kamertypen e.d.

In onze Reisvoorwaarden is sprake van een vrijblijvend aanbod dat door de reisorganisator kan worden herroepen. Dat zal bijvoorbeeld moeten gebeuren indien de reis volgeboekt is.

Wanneer op de website tijdens de laatste stap van het boekingsproces op "Boek deze reis" wordt geklikt, wordt de boeking definitief vastgelegd in ons reserveringssysteem. U dient gelijk de aanbetaling van 40% te voldoen. Bij vertrek binnen 6 weken dient u gelijk het volledige bedrag te betalen.Op het scherm zal een bevestigingsboodschap verschijnen. Ook wordt per e-mail een uitgebreide boekingsbevestiging met factuur en betalingsinstructies voor het restantbedrag verstuurd.

Boekingen kunnen worden gemaakt voor maximaal 8 personen. Wie met meer dan 8 personen op reis gaat, kan het reisgezelschap verdelen over meerdere boekingen of contact met ons opnemen via de mail: info@isropa.nl of telefonisch via 088-1900 300.

Iedereen van 18 jaar of ouder kan via de website reserveren. Ten aanzien van minderjarige reizigers moet worden aangetoond dat ouders of voogden toestemming hebben verleend (artikel 3, lid 2 van de reisvoorwaarden). Degene die (ook) een reis boekt voor andere deelnemers is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij of zij aanmeldt.

E-Tickets, vouchers en reisinformatie ontvangt u ca. 2-3 weken voor vertrek via de post, mits de betaling volledig voldaan is. Bij een last-minute boeking (of wanneer u daar zelf de voorkeur aan geeft) worden de reisbescheiden via de mail naar u toegestuurd.

Prijzen

Wij behouden ons het recht voor de reissom te wijzigen indien bijvoorbeeld wijzigingen in de vervoerskosten en verschuldigde heffingen en toepasselijke wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Verhogingen van deze kosten zullen daarbij netto, dus zonder opslag, worden doorberekend. Dit gebeurt alleen indien deze kosten bij het vaststellen van de reissom nog niet bekend waren. (Zie ook onze voorwaarden).

De reserveringskosten bedragen € 30,- per boeking, bij maatwerkboekingen € 50,-. Tevens geldt voor alle boekingen een verplichte bijdrage van € 2,50 per boeking voor het Calamiteitenfonds (max. 9 personen).

De regels voor ruimbagage varieert per luchtvaartmaatschappij. Tijdens het boeken van uw vakantie wordt duidelijk gespecificeerd welke voorwaarden en eventuele kosten van toepassing zijn.

Naast de vele aanbiedingen heeft Isropa vaak nog iets extra's afgesproken met de meeste hoteliers. Indien u boekt voor een bepaalde datum ontvangt u een aanzienlijke extra korting op de reissom of bijvoorbeeld gratis halfpension.

Vroegboekkortingen zijn geldig in verschillende periodes en zijn afhankelijk van de bestemming en accommodatie. De vroegboekkorting is reeds in de prijzen verwerkt, zodat u hier altijd automatisch van profiteert. De vroegboekkorting is niet van toepassing op de kinderprijzen.

Kinderen van 2 t/m 11 jaar (en vaak nog ouder) ontvangen in veel accommodaties een korting. Wanneer u bij het zoeken aangeeft dat er kinderen in uw reisgezelschap zijn, wordt een gemiddelde prijs per persoon gegeven in de prijzenmatrix. Wanneer u daarna verder boekt en de juiste geboortedata in geeft, wordt de juiste prijs weergeven. Mocht de kinderkorting ook voor oudere kinderen gelden dan wordt deze korting later meegenomen.

Indien voor een kind een eigen kamer wordt gereserveerd, vervalt de korting.

De prijzen in de prijzenmatrix zijn inderdaad per persoon. De prijs van een (upgrade voor een) huurauto is per auto. De getoonde prijzen zijn inclusief alle toeslagen en kortingen, maar exclusief bijdrage Calamiteitenfonds (€ 2,50 per boeking) en reserveringskosten (€ 30,00 per boeking).

Factuur en betalen

Tijdens de laatste stap in het boekingsproces dient u een aanbetaling van 40% te voldoen, dit kan via Ideal, bankoverschijving, Visa of Mastercard.

Het restant van de reissom kunt u betalen via een bankoverschrijving (uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek).

Bij het boeken van de reis dient u een aanbetaling van 40% van de totale reissom te voldoen. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek voldaan te worden. Wanneer u binnen 6 weken voor vertrek boekt dient gelijk de gehele reissom te worden voldaan.

Wanneer u een fout ontdekt in de bevestiging dan verzoeken wij u vriendelijk zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Dit kan via info@isropa.nl of telefonisch via 088 - 1900 300.

Tijdens de laatste stap in het boekingsproces dient u een aanbetaling van 40% te doen. Wanneer u binnen 6 weken vertrekt dient u het volledige bedrag te betalen. Per mail ontvangt u vervolgens een uitgebreide boekingsbevestiging met factuur en betalingsinstructies voor het restant van de reissom.

Wijzigen en annuleren

Om een reis te verlengen of veranderen, kan ter plaatse contact worden opgenomen met de reisleiding. De kosten hiervoor kunnen ter plaatse worden voldaan.

Houd rekening met het feit dat de oorspronkelijke terugvlucht niet kosteloos gewijzigd kan worden en er voor een nieuwe terugvlucht betaald dient te worden.

Indien om wat voor reden dan ook het verblijf onverhoopt eerder moet worden afgebroken, wordt dit beschouwd als een annulering van de volledig geboekte reis.

Een annulering kan doorgegeven worden via info@isropa.nl of via 088-1900 300. De mogelijkheid om uw boeking kosteloos te annuleren geldt niet wanneer u een pakkettreis boekt met daarin inbegrepen een vlucht van Transavia, Easyjet, Vueling en Ryanair. Indien u binnen 6 weken vertrekt gelden direct onze annuleringsvoorwaarden.

Buiten 5 dagen na boeken kan annuleren met inachtneming van de annuleringsbepalingen van de Reisvoorwaarden en tegen de hiervoor geldende annuleringskosten. Voor niet gepubliceerde IATA vliegtarieven gelden de IATA-annuleringsvoorwaarden.

Indien een reiziger moet annuleren, bestaat de mogelijkheid van in de plaatsstelling. Zie artikel 11 van onze Reisvoorwaarden. De aanmelder, de reiziger en degene die hem vervangt zijn hoofdelijk aansprakelijk tegenover de reisorganisator voor de betaling van het nog verschuldigde gedeelte van de reissom en de eventuele extra kosten als gevolg van de vervanging.

Indien een annuleringsverzekering is afgesloten en de reis noodgedwongen moet worden afgebroken, uitgesteld of geannuleerd, dan dient u tevens contact op te nemen met uw verzekeringsmaatschappij.

Een boeking online wijzigen, is (nog) niet mogelijk. Voor het wijzigen van een boeking verzoeken wij u vriendelijk om via info@isropa.nl of telefonisch via 088-1900 300 contact met ons op te nemen. Afhankelijk van de aard van de wijziging kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Voorbereiden van de vakantie

E-Tickets, vouchers en reisinformatie ontvangt u ca. 8-10 dagen voor vertrek, mits de betaling volledig voldaan is. Bij een last-minute boeking worden de reisbescheiden mogelijk korter voor vertrek via de mail naar u toegestuurd.

Voor informatie met betrekking tot de gezondheid, vaccinaties en aanbevelingen voor reisbestemmingen, verwijzen wij naar uw huisarts, GG&GD en de website van het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering: www.lcr.nl

Bij vertrek, tijdens de reis of bij eventueel grensoverschrijdende excursies is het de eigen verantwoordelijkheid van reizigers om ervoor te zorgen dat zij in het bezit zijn van alle benodigde reisdocumenten.

Mensen met een andere nationaliteit dan de Nederlandse dienen bij hun ambassade of consulaat na te gaan welke reisdocumenten voor hen van toepassing zijn. Het is de eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat bij vertrek en tijdens de reis alle benodigde documenten in het bezit zijn (artikel 9 van de ANVR-reisvoorwaarden). Hiervoor zal tijdig moeten worden nagegaan of de eerder verkregen informatie nog correct is.

Bewaar reispapieren en -documenten of geld altijd in de handbagage, nooit in de koffer.

Vanaf 2012 hebben kinderen van alle leeftijden een eigen reisdocument nodig en is bijschrijven in het paspoort van de ouders niet meer mogelijk. De geldigheid van alle bestaande bijschrijvingen vervalt dan. Als u met uw kind/baby naar het buitenland reist, moet uw kind/baby dus een geldig reisdocument hebben. Dit geldt voor elk land, ongeacht de leeftijd van uw kind/baby.

Op de bestemming

Op alle bestemmingen kunt u bij de lokale reisleiding één of meerdere excursies boeken. Op sommige bestemmingen kan dit ook al van tevoren in Nederland worden bijgeboekt.
Ten aanzien van aangeboden excursies dient uitdrukkelijk te worden gesteld dat de rol van Isropa slechts van bemiddelende aard is. Isropa is dan ook niet aansprakelijk voor de inhoud en de uitvoering van deze excursies.

Het kan voorkomen dat door weersomstandigheden of door een beperkt aantal gasten in een hotel de faciliteiten zoals beschreven niet allemaal of slechts beperkt operationeel zijn. Zo zijn bijvoorbeeld beach- en poolbars in de wintermaanden vaak gesloten. U dient dus rekening te houden met de mogelijkheid van beperkte openstelling en een beperkter aanbod van faciliteiten in het vroege voor- en het late naseizoen. Daar waar dit van tevoren bij ons bekend is, vermelden wij dit in de betreffende beschrijving. Ook kunnen bepaalde faciliteiten niet in gebruik zijn vanwege renovatie en/of onderhoud.
Sommige faciliteiten zijn tegen betaling. Daar waar dit bekend is, vindt u dit terug in de beschrijving. Deze informatie is echter te allen tijde onder voorbehoud van tussentijdse wijziging door de accommodatieverschaffer.

Indien u op de bestemming een fout of een onvolkomenheid constateert, dan wordt van u verwacht dat u daarvan meteen melding maakt bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst.

Dat kan zijn de hotelier of onze andere plaatselijke vertegenwoordiger. Op de bestemmingen met reisleiding dient u te allen tijde hierover contact met hen op te nemen. Wanneer deze niet bereikbaar zijn of de klacht niet naar behoren wordt opgelost dan bent u verplicht om contact op te nemen met de lokale agent en het kantoor van Isropa. Indien achteraf blijkt dat u niet aan uw meldingsplicht hebt voldaan om de gelegenheid te bieden de onvolkomenheid te verhelpen, kan eventueel het recht op schadevergoeding worden beperkt of uitgesloten (zie Reisvoorwaarden artikel 19).

Op veel bestemmingen is reisleiding aanwezig. Soms wordt de service door een buitenlandse vertegenwoordig(st)er waargenomen. Bij eventuele overboekingen of kwaliteitsproblemen in de accommodatie zal de reisleiding er alles aan doen om de problemen op te lossen.

Stel de reisleiding altijd direct op de hoogte van onvolkomenheden. Indien er geen reisleiding op de betreffende locatie aanwezig is, kan contact worden opgenomen met onze lokale agent of met Isropa in Nederland.

Over het algemeen kunt u de accommodatie pas na 14.00 uur betrekken. Maar met name in het hoogseizoen kan het voorkomen dat de kamer of het appartement pas later in de middag beschikbaar is.

Bij vertrek dient u de kamer of het appartement meestal om 10.00 uur, maar uiterlijk 12.00 uur te verlaten.

Vaak is het mogelijk om bagage af te geven bij de receptie, omdat vaak nog wel van alle faciliteiten gebruik gemaakt kan worden.

Welke maaltijden zijn inbegrepen, is afhankelijk van de verzorging die u heeft geboekt.

• Logies (LG): er zijn geen maaltijden of drankjes inbegrepen.
• Logies en ontbijt (LO): ontbijt is inbegrepen. De verzorging begint met ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met een ontbijt op de vertrekdag.
• Halfpension (HP): ontbijt en diner zijn inbegrepen. De verzorging begint met het diner op de aankomstdag en eindigt met een ontbijt op de vertrekdag.
• Volpension (VP): ontbijt, lunch en diner zijn inbegrepen. De verzorging begint met de lunch of het diner op de aankomstdag en eindigt met een ontbijt op de vertrekdag.
• All inclusive (AI): volpension (ontbijt, lunch, diner) en gevarieerd per accommodatie allerlei extra’s, lokale drankjes en snacks. Wat precies is inbegrepen kunt u bij de informatie over de accommodatie vinden. De verzorging begint vanaf het moment van inchecken en eindigt op het moment van uitchecken.

Op de dag van aankomst en/of vertrek kan het voorkomen dat het door u gereserveerde diner en/of ontbijt in de accommodatie door late aankomst en/of vroeg vertrek niet genuttigd kan worden. Helaas kunnen wij hiervoor geen restitutie verlenen.

Boekt u inclusief diner en/of lunch, dan worden de maaltijden in de regel in het hoofdrestaurant/buffetrestaurant geserveerd. Voor maaltijden in à la carte restaurants moet in de regel apart/lokaal betaald worden.

Bij het reserveren van een huurauto kan men zelf een ophaal- en afhaallocatie kiezen. Deze is meestal op de luchthaven, het stadskantoor of bij het vakantieadres. De ophaal- en afhaallocatie staan ook vermeld op uw voucher die u bij uw reisbescheiden ontvangt.

Tenzij anders aangegeven bestaat uw reis uit een retourvlucht naar uw bestemming, inclusief transfers tussen de luchthaven en het hotel/appartement of een huurauto en de overnachtingen in de accommodatie van uw keuze. In het reisinformatieboekje die u bij uw reisbescheiden ontvangt kunt u meer informatie vinden over waar u zich moet melden.

Inchecken kan op de dag van de reis vanaf ongeveer 3 uur voor vertrek op de luchthaven. Bij veel maatschappijen kunt u ook vooraf online inchecken. Voor up-to-date check-in informatie verwijzen wij naar de site van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij of luchthaven van vertrek.

Zorg er altijd voor dat u op tijd aanwezig op de luchthaven bent en houd (zeker in het hoogseizoen) rekening met eventuele drukte bij de incheckbalie. Het missen van een vlucht geeft geen recht op restitutie.

Op de luchthavens wordt via monitoren aangegeven bij welke balies kan worden ingecheckt.

Over ons

Voor het bekijken en bestellen van ons vakantie inspiratie magazine en de brochures per bestemming verwijzen wij naar de volgende pagina: brochures.

Isropa
Eeuwigelaan 3
1861 CL Bergen (NH)
Tel: 088-19 00 300
E-mail: info@isropa.nl

Uiteraard doen wij er alles aan om uw reis volledig naar wens te laten verlopen en eventuele problemen ter plaatse op te lossen. Toch kan het voorkomen dat u na uw reis een melding bij ons wilt maken. Dit kan via info@isropa.nl. De afdeling klantenservice beantwoordt vragen en reacties na afloop van de reis en deze moeten volgens de ANVR-Reisvoorwaarden binnen een maand na terugkomst schriftelijk worden ingediend.

Wanneer u een reis via een reisbureau gereserveerd hebt, verzoeken wij u vriendelijk contact op te nemen met hen voor de afhandeling van uw klacht, suggestie of compliment.